Casualty   3 comments

אני חושב שאם היינו אומרים לעצמנו לפני עשר שנים שבעוד עשר שנים שוק משחקי המחשב ימות, היינו מופתעים מעט מעצם העלאת הנושא. הרי, עד עכשיו, כבר היינו אמורים להיות עם בן כלאיים של המחשב והקונסולה, במקום עם שניהם. בבירור, זה עדיין לא המצב. אם לציין סיבה אחת, אז יש את אי ההתאמה של ז'אנר האסטרטגיה לקונסולות, לפחות כרגע.

אבל בסופו של דבר, מהרגע שנתגבר על עניין השליטה, עדיין יש פער אדיר בין חוויית המשחק בקונסולה לחווית המשחק במחשב. הקונסולה מספקת חווית משחק חסרת הפרעה, בלעדית. על המחשב לשחקן יש תמריץ הרבה יותר גדול לקטוע את חווית המשחק, שלא לדבר על כך שלעיתים המחשב קוטע אותה עבורו – multi-tasking הוא עדיין פיצ'ר של מערכות הפעלה, ואין צוות QA בעולם עם היכולת להתמודד עם מה שרץ ברקע אצל כל אחד ואחד מאיתנו. זה לא בהכרח דבר רע; בין היתר, זה מאפשר לנו מעבר יותר חלק בין עבודה להנאה שקונסולות לעולם לא "יבינו".

מצד שני, חוסר היכולת להגיע לאותה רמה של immersion על המחשב האישי הופך חוויות משחק שמנסות לעשות זאת להרבה פחות מושכות. במקביל, זה הופך משחקי casual להרבה יותר מושכים: אנחנו יכולים להפסיק בקלות מתי שנרצה (או לפחות כך אנחנו אומרים לעצמנו), או לדפדף מהמשחק כדי לראות אם קיבלנו תגובה, ובסופו של דבר כל הדרכים להרוג את הזמן שקולות, לא?

אני לא באמת מאמין בטיעון האחרון. גם אם Portal נוטה להיתקע אצלי לפעמים, שום חוויית קז'ואל לא תצליח לשכפל את ההתמסרות שלי אליו. כיוון שמשחק טוב נשאר איתך גם אחרי שסיימת איתו, ומ Zuma נשארו לי לכל היותר חלומות שבהם אני יורה כדורים מהפה. אני כן חושב שזה לא רלוונטי מה אני מאמין. משחקי קז'ואל הם כאן כדי להישאר ולטמטם אותנו לאבדון. מי שרוצה immersion, ראוי שיתחיל לחשוב איזה קונסולה עדיף לקנות.

שלא תבינו אותי לא נכון; אני לא אומר שהמשחקים האלה לא יכולים להיות חכמים, או אפילו לא מתוחכמים. מצד שני, גם לפני 15 שנה היו משחקים כאלה. כדי שמשחק יזיז לי באמת הוא צריך הרבה יותר מרעיון חכם, הוא צריך להעביר אותו בצורה שתגרום לי לא לרצות לזפזפ לפורום (וכן, ליציאה הפיזית ממערכת החלונות חלק חשוב בכך).

התחלתי לכתוב את הפוסט הזה מתוך כוונה לשוב אל SpellBlazer שלונקק למעלה, בינתיים כבר התחרטתי. עדיין, אם חשקה נפשכם בכך, אחלה דרך להרוג זמן.

פורסם 13 ביוני 2008 על ידי Shai Greenberg ב-Casual, Portal, כללי, קונסולות

3 תגובות ל-“Casualty

לקבלת עדכונים לתגובות באמצעות RSS.

  1. אני לא יודע מה איתך, אבל הרבה יותר קל לי "להכנס" לתוך משחק שרץ על המחשב, כשאני עם אוזניות ואין לי שום הפרעות בשדה הראייה, מאשר למשחק שרץ על הטלוויזיה בסלון – אזור שבו יש יותר אנשים, תאורה והסחות דעת באופן כללי.

  2. אין לי קונסולה, כך שהחוויות שלי בצד הזה של המשוואה די מושפעות מביקורים אצל חברים, אבל באופן כללי אני נוטה לסנן אוטומטית אנשים בזמן המשחק. כשהמחשב עצמו מפריע, לעומת זאת, אני לא יכול להתעלם מכך.

    אני מעדיף את הרמקולים על האוזניות, אבל בדרך כלל נאלץ להסתפק בהן דווקא כי הרמקולים מפריעים לאנשים שאינם באותו החדר, שלא לדבר על אותו הבית.

  3. פינגבק: חומרים מסוכנים «

כתיבת תגובה

